Saturday, 11 December 2010

Pulau Aman, Kedah


Ok, few days back i went to Pulau Aman (the shooting location for 1000x cinta kt tv3 kul 6.30pm tiap2 hr tuh) with my family. Haha..my mom la the one who was very excited and eager to go there..me n my dad biase2 je... :p So off we went......

From tol juru, we took Batu Kawan exit, then we just followed the "Pulau Aman's jetty" signboard. It took us about 30mins to reach the jetty i guess. The boat fare for adult is just rm6 back n forth, and rm4 for children below 12years old. Pretty cheap right? :) yeah, because the boat ride was only 10 mins =p

Then, we we reach Pulau Aman, hm, it's quite a surprise coz the jetty there was really2 like the REAL fishing village. What i mean is, the place looked so original, without much trace of modern touch to it including the jetty. So, can u imagine? :)
Ok, let me help u a bit. Please scroll ur cursor down.






click down arrow.more.








Ok, see that island? That is what we called Pulau Aman
A very peaceful island indeed :)








Scroll down a bit more
...


......

Ok this one is the pathway to the island
yeah..







on our way, i managed to take some pictures of the house there.
this is one of them.
ok liar. i only have this one pic =p
The boy was washing his own cloth after he took a bath. That was actually the real house.









Ok, here was where we had our mee udang. very delicious!
rm6 per plate with 4 BIG fresh prawns!! :)







can u see the prawns?? hehe..quite spicy tho :)
but im okay with it.





look at the size of the prawns!!
my palm size to be sure for real!!
yeah, they sell this! :)




udang kara if im not mistaken
susah nk makan sbb the shell is very hard said my tok




crabs pun adaaa~~






view at the back of the island. phew. nice.blue water.









hah. ni la chalet tmpt shooting tuh. hu...



ok lah. enough said. xbest lah the island. blum dibangunkan lg as pusat pelancongan
but those who love nature i think u shud pay a visit with ur dslr :)
daa~


perfume!

Hu....lately trasa amat malas utk update blog.haha..everytime rse nk tulis blog je..then ble da bukak blog mesti cam "hm.. xyah la tulis.malas plak" hahaha ;p tp hr ni nk tulis sbb cam excited sampai2 je umah dr kg td masuk bilek, nampak ade 1 parcel atas meja. Excited giler sbb i tau ape isi parcel tuh!! haha~ cube teke ape? ha..ape? ape? =)

jeng

....

......

.........

................

............................

jeng 

......

..................

..............................


jeng

.....

............

.........................

tadaaa!!


my brand new perfume!!
100ml

hm, confirm setaun pun belum tentu habes! ahaha...sbb i nih bukan jnis pkai perfume sgt pun. kalo pkai pun cm skadar wat syarat la..kte sorg je bau cukup.hahaha~ bukan ape..sbb pning kdg2. MAlaysia da la warm n humid. lol! ;p nyways, suke lah bau nih! bli on9 actually...so cm gamble je la bau die cmne kan...but before dat of course dat wat research sket2 melalui mags ye sbb x smpat nk g sasa ;p ok, so pasni leh la pkai kt kl...haha...sbb dkny punya tetinggal d johor...hu :)

Friday, 12 November 2010

10 quirky facts about kissing!

Think you know a thing or two about kissing? You probably do. But the facts below are so off the beaten path, we’ll bet you don’t know them all — and they could come in handy. Not only could they provide some steamy “Did you know…?” small talk, but they’ll help you see all the benefits a satisfying liplock can bring into your life. Happy smooching! 







1. Two out of every three couples turn their heads to the right when they kiss. 

2. A simple peck uses two muscles; a passionate kiss, on the other hand, uses all 34 muscles in your face. Now that’s a rigorous workout! 

3. Like fingerprints or snowflakes, no two lip impressions are alike. 

4. Kissing is good for what ails you. Research shows that the act of smooching improves our skin, helps circulation, prevents tooth decay, and can even relieve headaches. 

5. The average person spends 336 hours of his or her life kissing.


6. Ever wonder how an “X” came to represent a kiss? Starting in the Middle Ages, people who could not read used an X as a signature. They would kiss this mark as a sign of sincerity. Eventually, the X came to represent the kiss itself. 

7. Talk about a rush! Kissing releases the same neurotransmitters in our brains as parachuting, bungee jumping, and running. 

8. The average woman kisses 29 men before she gets married. 

9. Men who kiss their partners before leaving for work average higher incomes than those who don’t. 

10. The longest kiss in movie history was between Jane Wyman and Regis Tommey in the 1941 film, You’re in the Army Now. It lasted 3 minutes and 5 seconds. So if you’ve beaten that record, it’s time to celebrate! 


**woWW!!! we gotta try no. 2, 4 and 9!!  =)

 
taken from: yahoo.

Something to share..taken from fb

Pelajar UIA mimpi bertemu Rasulullah s.a.w.

oleh Muhammad Harmain Bin Palal pada pada 15hb Oktober 2010 pukul 10.56 ptg

Pelajar UIA mimpi bertemu Rasulullah s.a.w.

Assalamualaikum w.b.t 

Berkata Abu Salamah, “Telah berkata Abu Qatadah, Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud, sesiapa yang telah melihat daku dalam mimpinya, maka sesungguhnya dia telah melihat yang benar (al-Haqq).Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim.

Muhasabah: Mimpi pelajar UIA berjumpa Nabi Muhammad S.A.W

Luangkan masa kalian untuk membaca.. ambil peringatan dari Baginda Nabi sempena keputeraannya tahun ini.. tunjukkan kecintaan pada Rasulullah s.a.w…

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. ..

Ya Allah..lancar jari ini menaipkan sebuah pengalaman yg amat berharga dr seorang insan yg dipilih Allah utk berjumpa Nabi Muhammad s.a.w. melalui mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427H bersamaan 10 0gos 2006.

yg dipilih oleh ayah beliau adalah Syamimi yg bermaksud ‘kesayanganku’ , jua gelaran Nabi pada puteri kesayangan Baginda, Fatimah. Ketika khilaf memilih Nama itu, ayah beliau mengharapkan mudah2an suatu hari nanti anaknya akan menjadi salah seorang mutiara kesayangan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah, doanya makbul selepas 23
tahun kelahiran anak sulungnya daripada 8 adik-beradik.

Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas dalam hatinya. Beliau menghabiskan masa 3 tahun utk menghafal 30 juzuk Kalamullah ketika berada di negeri kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah yang mengharapkan ada dalam kalangan anak mereka menjadi seorang hafiz atau hafizah. Sebagai anak sulung, beliau mengambil tanggungjawab ini utk menjadi contoh kpd adik2 yg lain. Setiap hari beliau hafal 2 mukasurat Al-Quran dan tasmi’ dgn ustaz di sebelah rumahnya. Sekarang beliau pelajar tahun 4 jurusan Undang-Undang Syariah

di universiti ini.

Akak ni memang diuji dengan sakit yg tak tahu apa punca sejak lebih setahun yg lalu. Sakitnya rasa seperti ditikam-tikam dengan pisau di bahagian belakang tubuhnya, tambahan pula kaki yang sakit di bahagian lutut sejak 8 tahun lalu tidak pernah sembuh. Pernah satu ketika, selepas makan, beliau muntah bersama segumpal rambut dari kerongkongnya.

Penderitaannya hanya Allah dan dia sendiri yang tahu. Sudah lama beliau tidak terdaya ke kelas kerana sakit itu membuatkan dia tidak dapat berdiri atau berjalan. Hilang selera makannya hingga badannya susut hampir 13 kg. Beliau hanya menggagahkan diri untuk pergi berwudhu’ 2 hingga 3 kali sehari. Wudhu’ itu dijaga sebaik mungkin untuk ibadah

sepanjang hari.

Hari2 yang dilaluinya dipenuhi dgn membaca Al-Quran dan qiamullail sebagai pendinding daripada gangguan yg terus2an menyakiti diri. Diceritakan makhluk2 halus itu akan mengganggunya terutama pada waktu sebelum Subuh, Zuhur dan Maghrib. Beliau telah banyak berubat di merata tempat, berjumpa doktor2 pakar, malah ulama’ yg faqih dalam ilmu

perubatan islam serta akhir sekali bertemu sorang lecturer di sini. Tapi beliau hanya mampu bertahan. Pesan ustaznya, setiap kali beliau sakit, banyakkan baca Surah Al-Baqarah.

Pagi Khamis itu, beliau berniat utk hadir kuliyah sebab sudah terlalu lama tidak mampu ke kelas. Beliau bangun kira2 jam 4.30 pagi utk solat. Berbekalkan sedikit kekuatan yg digagahkan, beliau ke bilik air utk berwudhu’ dgn memapah dinding dan segala apa yg mampu membantu beliau untuk berdiri. Habis berwudhu’, beliau jatuh tersungkur, rasa seperti ada yg menolak keras dari belakang. Tika itu beliau sudah tidak mampu berdiri, justeru beliau merangkak ke bilik. Sampai saja di bilik,beliau ketuk pintu dan rebah di depan bilik tersebut. Disebabkan sakit

yg mungkin dah tak tertanggung, dengan spontan beliau niatkan, “Ya Allah, kiranya mati itu baik untukku, aku redha, tapi kiranya Engkau ingin aku terus hidup, aku ingin dengar kata-kata semangat drpd Rasulullah s.a.w. sendiri..”

Kemudian beliau pengsan. Sahabat2 sebilik mengangkat beliau ke dalam biliknya dan di baringkan di sana . Waktu itu, sahabat2nya telah pun ‘forward message’ pd rakan2 yg lain agar dibacakan surah Yasin kerana beliau nampak sudah nazak. Malah mereka telah sedia dgn nombor2 ahli keluarganya utk dihubungi kiranya ada apa2 berlaku dengan izin

Allah. Kira2 jam 11 pagi itulah, ketika tertidur dgn tenang dalam waktu qoilullah, beliau bermimpi. Beliau sedang terbaring dalam keadaan memakai telekung dgn tangannya diqiam seperti dalam solat di suatu tempat asing yang sangat cantik. Beliau terbaring di sebelah mimbar dan kelihatan banyak tiang di sekitarnya.

Tiba-tiba datang seorang Hamba Allah dgn wajah yang bercahaya dari arah depan dan berdiri hampir sekali, kira2 2 meter dari beliau. Wajahnya SubhanaLlah. .indah sekali, tak dapat nak digambarkan. Beliau tertanya2, siapakah orang ini? cantik sekali kejadiannya dan hati beliau rasa sangat tenang dgn hanya melihat wajahnya. Dirasakan seluruh

kesengsaraan yg ditanggung selama ini lenyap begitu sahaja. Kemudian, Hamba Allah itu mengatakan, Assalamu’alaikum, ana Rasulullah.. ”

Subhanallah. .baginda Nabi rupanya! Nabi memakai jubah putih dan kain serban berwarna hijau di atas bahu baginda. Beliau nampak dgn jelas mata Baginda Nabi, janggut Baginda, rambut Baginda, kain serban di atas bahu Baginda dan tubuh Baginda. Kemudian Nabi katakan “Enti fil masjidi” (kamu sekarang berada di masjidku, Masjid Nabawi).. Allahuakbar!

Kemudian Baginda Nabi s.a.w. berkata: QalAllahuta’ ala;”InnaAllahama’ assobirin” (sesungguhnya Allah bersama orang2 yg sabar).

Ketika mendengar suara Nabi mengalunkan Kalamullah, terasa bergema suara merdu Nabi di seluruh alam. Sememangnya Baginda sebaik-baik kejadian dan diciptakan dgn penuh kesempurnaan. Nabi katakan (dalam lughahl arab, tp

diterjemahkan di sini) ; “Ya Syamimi, dengan berkat kesabaran enti, dgn sakit yg enti tanggung selama ini, dan dgn berkat Al-Quran yg enti pelihara di dlm hati, maka Allah bukakan hijab utk enti nampak ana..”

Ketika Nabi menyebut Ya Syamimi, terlintas di hatinya “Ya Allah..Baginda kenal ummatnya!”. Ya Rasulullah.. . Ketika itu, beliau dapat merasakan baiknya Allah, memberikan nikmat yg begitu besar buat dirinya.

Kemudian Nabi katakan lagi; “Sampaikan salamku buat sahabat2 seperjuangan Islam. InsyaAllah, kita semua akan berjumpa nanti..” Nabi s.a.w. kemudian melafazkan; “Ummati.. ummati..ummati. ..” dan beliau nampak jelas Nabi menangis saat itu. Beberapa titisan airmata Baginda yg suci mengalir utk ummat Baginda! Kemudian Baginda Nabi melangkah pergi.

Beliau merintih, “Jangan pergi Ya Rasulullah.. ” tetapi Baginda tetap pergi. Subhanallah, walaupun kita tak pernah bersua dgn Nabi yg mulia, Baginda kenal dan sentiasa ingat akan ummatnya. Beliau sendiri tidak pasti, apakah Baginda menangis kerana rindu kepada ummatnya, atau mungkin saja baginda sedih dgn ummat akhir zaman ini? wallahua’lam. ..

Sedar daripada tidur yg amat indah pengisiannya itu, beliau masih dikelilingi oleh rakan2 yg turut terdengar rintihan beliau dalam tidurnya “Jangan pergi Ya Rasululah… ” Beliau kemudian menceritakan kpd para sahabat tentang mimpinya sekaligus menyampaikan salam Rasulullah buat ummat Baginda. Semua yg mendengar menangis lantaran rindu pada Nabi. Rasa malu pada Nabi krn kita jarang2 ingat pada Baginda sedangkan kita amat terhutang budi padanya. Lebih2 lagi kita sedar bahawa hanya syafaat Bagindalah yg dikejar di akhirat kelak.

Ya Allah..ketika itu, tiada kata yg lebih tinggi drpd kalimah Alhamdulillah utk di rafa’kan pada Allah atas ni’mat yg begitu besar yg Allah berikan pada dirinya. Rasa tak layak dirinya menerima anugerah dgn ujian yg hanya sedikit berbanding insan2 yg lebih berat diuji oleh Allah. Kiranya ada kalimah pujian yg lebih tinggi dr Hamdalah, pasti

akan beliau sebutkan buat Allah Yang Maha Kaya. Semuanya terangkum dalam Rahmat-Nya yg melimpah ruah. Rasa sakit masih menular di tubuhnya. Cuma kali ini dia bertekad tidak akan menangis lagi utk kesakitan ini.

Usai solat Zuhur, rasa sakit yg ditanggung makin hebat. Tak pernah beliau merasakan sakit yg sebegitu rupa. Terasa panas seluruh badan dan seluruh tubuhnya rasa ditikam pada setiap penjuru. Kalau dulu, beliau akan menangis dalam menghadapi kesakitan, namun pada waktu itu beliau pujuk diri utk tidak menangis. “Apa sangatlah sakit yg aku

tanggung ini berbanding nikmat yg Allah telah bagi utk melihat Baginda Nabi s.a.w..”

Kemudian beliau tidur. Beliau terus rasakan berada di tempat tinggi, tempat yg biasa hadir sepanjang beliau menerima gangguan. Beliau katakan “Ya Allah, apa lagi yg hendak Engkau berikan buat hambamu yg hina ni, rasa malu sangat dengan-Mu Ya Allah…” Kemudian dgn izin Allah, datang empat orang yg berpakaian serba hijau. Salah seorang

daripadanya mengatakan; “Assalamu’alaikum Ya Syamimi..Rasulullah s.a.w. sampaikan salam buatmu. Kami utusan Rasululah..Nahnu khulafa’ ar-rasyidin. Ana Abu Bakr, ini Ummar Al-Khattab, Uthman bin ‘affan dan Ali..” Subhanallah. .Saidina Abu Bakr memperkenal dirinya dan ketiga2 sahabat yg mulia. Beliau nampak sendiri, Saidina Abu Bakr yg amat lembut perwatakannya, Saidina Ummar dgn wajah tegasnya, Saidina Uthman yg cantik sekali dan Saidina ‘Ali yg agak kecil orangnya. 

Para Sahabat mengatakan; “Kami diutuskan oleh baginda Nabi utk membantu enti..” Kemudian keempat2 mereka membacakan ayat 102 surah Al-Baqarah yg bermaksud:

“Dan mereka mengikuti apa yg dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yg kafir, mereka mengajarkan sihir pada manusia dan apa yg diturunkan pada 2 malaikat di negeri Babylon iaitu Harut dan Marut.

Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan ’sesungguhnya kami hanyalah cubaan (bagimu) sebab itu janganlah kafir.’ Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) denagn isterinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dgn sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barang siapa membeli (menggunakan sihir) itu, nescaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dgn sihir, sekiranya mereka tahu..”

Selesai membaca ayat itu, para sahabat Nabi menghembus pada makhluk2 yang sedang mengganggu beliau dan mereka semua hancur terbakar.

Subhanallah. .waktu itu terus terasa seolah2 tubuhnya yg sakit dahulu ditukarkan Allah s.w.t. dgn tubuh yg baru. Hilang segala kesakitan yg setahun lebih ditanggung beliau dgn sabar. Saidina Abu Bakr mengatakan;

“Inilah ganjaran besar dari Allah buat orang-orang yang sabar..”

Kemudian, para sahabat Nabi yg mulia pun pergi meninggalkannya.

Selesai mimpi indah yg kedua ini, beliau bangun dr tidur dan terus duduk. Rakan2 sebilik pelik, kenapa beliau dapat bangun dan duduk dgn mudah . Kemudian sahabat2nya itu menyuruh beliau bangun berdiri dan alhamduliLlah. .dgn mudah beliau bangun berdiri dan berjalan d sekitar bilik. “Ya Allah, penyakit ana dah sembuh..” Semua sahabat yang ada di

situ bergembira dan menangis. Kemudian beliau segera ke bilik air untuk berwudhu’. Dengan tubuh yang ‘baru’, beliau sujud syukur pada Allah s.w.t. “Ya Allah, kiranya di beri tempoh sujud 100 tahun pun belum dapat diriku menjadi hamba-Mu yg bersyukur atas nikmat yg telah Engkau berikan..”

Beliau berpesan pada kami; “Adik-adik, wajarlah para sahabat Nabi yang mulia sanggup mati demi mempertahankan Baginda. Akak yang diberi rezeki melihat Nabi tak sampai pun 5 minit dah rasa tak sanggup berpisah dengannya. Kalau boleh, nak duduk je di bilik untuk beribadah pada Allah dan mengenang wajah Nabi yg mulia. Tapi menyedari banyak lagi taklifan dan tanggungjawab kita atas muka bumi Allah ini, maka hidup mesti diteruskan. Sekarang ini hati akak tenang sangat..kalau boleh, nak je akak pinjamkan hati ni walau hanya sesaat agar adik2 dapat merasakan

betapa beningnya hati ini. Tapi itu tak mungkin kan , mungkin ini bahagian akak, bahagian kalian? Hanya Pemiliknya Yang Maha Tahu. Akhir sekali akak ingin katakan, tak rugi kita bersabar…”

Keperibadiannya indah. Cerminan al-Quran katanya ‘Aisyah ra.
Dari semua aspek kehidupan, diperagakannya hanyalah kesyumulan. Allah mengajar manusia berkehidupan di muka bumi ini melalui baginda. Menuruti sunnahnya adalah pahala. Kasih sayangnya tiada bertepi, dari yang kecil hingga yang tua, dari hamba hingga ke bangsawan, dari dulu sampai sekarang, hingga ke akhirnya.. Dialah peribadi unggul sepanjang zaman.
Mencintainya suatu kemuliaan…

Pernah suatu ketika Rasulullah berkumpul didalam satu majlis bersama para sahabat. Tiba-tiba bergenang air mata baginda s.a.w. Para sahabat gelosah melihat sesuatu yang tidakmereka senangi di wajah Rasulullah saw. Bila ditanya oleh Saidina Abu Bakar ra, baginda mengatakan bahawa terlalu merindui ikhwannya.. Saidina Abu Bakar sekali lagi bertanya Rasulullah saw, “bukankah kami ini ikhwanmu?” Rasulullah menjawab, “Tidak, kamu semua adalah sahabatku.. ikhwanku adalah umatku yang belum pernah melihat aku tetapi mereka beriman dan sangat mencintaiku. .. Aku sangat rindu bertemu dengan mereka..”

Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat- Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya (al-Ahzab:56)

p/s: sungguh…berderaian air mataku mengalir..daku rindu akan dirimu..Ya Rasulullah!

(kisah ini dinukilkan oleh sahabat Syamimi hasil pengalaman benar yang telah dilalui..pernah disebarkan melalui e-mel & blog sebelum ini..)
sesungguhnya, ana sangat bersyukur kerana dilahirkan didunia ini sbgai ummat nabi Muhammad S.A.W…
banyakkan lah berselawat dan mendengar zikir..insyaAllah kita semua akan mendapt syafaatnya di Akhirat kelak..wallahu’ alam..(*_ *)

Nota: Orang2 yang bijaksana itu mengambil i’tibar, justeru, ambillah pengajaran kisah ini. 

a box of chocolate



As i was eating a box of chocolate just now, I noticed something.
The chocolates came in various sizes.
Small..
Big...
Round...
and oval...
But no matter how their shapes are,
Each and every chocolates have their own taste,
Sweet..
Delightful...
Luscious..
Tantalizing..
Dreamy...


Then, it hit my me,
That so do us,
We come in many shapes n sizes,
Tall...
Petite...
Thin...
Big...
Dark..
and white...
But each one of us have our own specialty,
Have our own strengths and talents,
That we should not compare ourselves with others,
For each one of us is SPECIAL.
Now i understand when they said,

"Even if i travel round the world ten times, I would never find a person like you"
=)

So, stop comparing and start loving yourself hunny!
=)


Saturday, 6 November 2010

?

Dulu, ble sume org biase2 je rse nk kawen cpt,
Skang ble sume org duk suh kawen,
cuak pulak!!
hahaha!
@.@
hm..

Wednesday, 3 November 2010

Things to do:-


1) Medical check-up
2) Akur janji
3) Completing the reply forms
4) Beli anti-virus
6) Siapkan sijil tamat sekolah yr 6
7) Siapkan text utk Speech Day
8) Buy present for Annual dinner
5) Susun atur jadual ke majlis kawen!


Family and b?
Well, they're on my priority list
=)


Lulus!



Alhamdulillah..
berbaloi jgak study 2 minggu =)

Wednesday, 27 October 2010

3 babies =)

Have i told you that we have 3 kittens waiting for us after the last Aidilfitri school holidays?
Well, There is. hihi..My first time of having what u called 'pets' actually ;)
I have never keen of having pets before as i never had my own pets
when i was little. So, cm x biasa kot. So i always dislike Nunen (the mother)
But, when Nunen gave birth to these 3 cute little kittens, i was like
"woowww..they're so adorable!! :D" plus, they are sooo cute,
clean, and harmless(ini penting so that die x ckar2 i) haha.


Soon, i've started learning that their paws are very2 soft+wet, n so do their nose,
they love watching what u're doing especially yg girls ble tgk i mekap2
or baca magazine.haha.so comel! Then, when i wear my pink
My Melody punya slipar rumah they will try to catch n bite my slipar coz ingt
tu bunny.haha.

And yg paling besstt....ble da penat, dorang akan dtg dekat2 kte as in kt peha utk tdo.
they all mesti nk org mnje2kan, usap2 kpale bru nk tdo.
hihi....
=)

(tp tu la, kene rajinnn!!! hurghhh)

3 siblings - Tompok, Tiger & Suri =)


Tiger when he was trying to climb on my leg
n tros tlelap ble dibelai~~ haha..comel betul. xsmpat nk pnjat ;)



Tiger (left) and Tompok (right)
They must sleep together~~ :)



kene buli ngn ckgu zaii~~~ hihi :)

Sunday, 24 October 2010


This is an article from MAstika magazine, April 2010.
Okey, That's are sooo truee for some girls but not for others! lol, gurls mmg mcm tu kan? ;p
But i think, i'm more like the guy's. Just add no 1,2 and 3 from the gurl's. THAT's ALL.
haha..xkuase ai nk sembur2 perfume tgh2 hari rembang.
Call bf tnye no pin?? so L.haha.
Nak spend mase lame2 kt ATM apetah lgi! Cuak seyh stiap kali draw dwet!
So stiap kali g bank mesti i cpt2 je..xyah buang mase org blakang bratur nk draw duet!
hahaha

Saturday, 23 October 2010

8 reasons Why i love paying a visit to the pre-school's class =)

1. Because the kids will wish me "Assalamualaikum, cikgu hani!!" as loud as they can when only my right foot is in their classroom, (even when i tried to sneak in few times because i don't want to disturb their lesson!) Amazing creatures!! They noticed me whenever i'm there! haha~ :)

2. Because then i can join in singing their nursery songs as loud as i can & dance with them without feeling embarassed to anyone around :)

3. Because before they went home, they will ask my permission to kiss my hands n my cheeks n hug me. Aaawww~~~ so sweettt~~ =)

4. Because i always love to hear their stories n reasons when i asked them something funny n keep on repeating asking them why? why? why? hahah! ;)

5. Because i will received love letters from them! like this one! aaww~~




6. Because everytime i went there, they will said something like this "Wahh..cantiknye cikgu hani!!", "Wahh, comelnye cku hani!!" smbil serbu dan cubit2 pipi sye.adeeiii~... hahah...then ble i tnye "ape yg cantik? biasa je lah..." they will reply something very cute like this " Stocking cikgu.." hahaha... i pkai skin socks je kot hri2.....lol! comel betul mereka :)

7. Because every friday the boys will wear their baju melayu johor lengkap with smping n songkok!!! Owhh~~ sye mmg caer tgk laki pakai bju melayu xkesah la die ensem ke tak.hahaha :)

8. Because then i can see them smile, listen to their cute, honest chatters, n play with them ble ckgu zai xde~~ hehe...(bcause cgu zai garang, nnti kene marah kalo men2 mse blaja ;p)


Sunday, 1 August 2010

Why wearing hijab / veil?

Just a little something to share..something i get from a friend of mine..a very precious and meaningful advice indeed.. :)


Many a people ask a question  
 why Muslim women cover up themselves in Hijab/Veil...
 and here comes the fantabulous answer that helps us understand the importance of Hijab (Purdah - BURKHA- VEIL)  
 Here comes the simplest way of demonstrating the importance of it...  
 Could it be anyway better than this?
An amazing example indeed...........check it out.
cid:1.3020509776@web46116.mail.sp1.yahoo.com

Read the below exemplary article..!

Boxer Muhammad Ali's advice to his daughters

The following incident took place when Muhammad Ali's (KELAY) daughters arrived at his home wearing clothes that were not modest. Here is the story as told by one of his daughters:

When we finally arrived, the chauffeur escorted my younger sister, Laila, and me up to my father's suite. As usual, he was hiding behind the door waiting to scare us. We exchanged many hugs and kisses as we could possibly give in one day.

My father took a good look at us. Then he sat me down on his lap and said something that I will never forget. He looked me straight in the eyes and said, "Hana, everything that God made valuable in the world is covered and hard to get to. Where do you find diamonds? Deep down in the ground, covered and protected. Where do you find pearls? Deep down at the bottom of the ocean, covered up and protected in a beautiful shell. Where do you find gold? Way down in the mine, covered over with layers and layers of rock.
You've got to work hard to get to them."

He looked at me with serious eyes. "Your body is sacred. You're far more precious than diamonds and pearls, and you should be covered too."

Source: Taken from the book: More Than A Hero: Muhammad Ali's Life Lessons Through His Daughter's Eyes.

Monday, 26 July 2010

Watch..

Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become character.
Watch your character, for it becomes your destiny..

Thursday, 8 July 2010

Di saat..

 Okay, this is something that i've cme across too while blog-hopping. simply meaningful :) whoever the writer is, i really like ur work. just thought of sharing. hope u wouldn't mind :)





Di saat

Disaat kamu ingin melepaskan seseorang
ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya



Disaat kamu mulai tidak mencintainya
ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya



Disaat kamu mulai bosan dengannya
ingatlah selalu saat terindah bersamanya



Disaat kamu ingin menduakannya
bayangkan jika dia selalu setia



Saat kamu ingin membohonginya
ingatlah disaat dia jujur padamu



Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu
Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu,
Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu




Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari



Tidak mudah mencari yang hilang
Tidak mudah mengejar impian



Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada
Karena walaupun tergenggam bisa terlepas juga
Ingatlah pada pepatah, "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"


the sweetest thing i've read..

Girl: Do you really love me?
Boy: Of course I do.
Girl: I wanna hear you say it.
Boy: I don’t have to.
Girl: Why not?
Boy: Because...
Girl: I just want to hear you say it in words.
Boy: I can’t...
The girl started to cry softly and said:
Then you don't love me...
The two continued to walk in silence. They
reached the girls home.
Girl: Why?
Boy: Do you really want to know?
Girl: (hesitantly) Yes.
He hugged her gently, kissed the tip of her nose
and whispered in her ear,
"Because three words are not enough..."

Thursday, 24 June 2010

12 reasons why teaching is fun! =)

Because i love it when:-

1) My students que up to salam my hands everytime i finished my class with them and everytime they saw me :)

2) My students understand and remember what i taught them and apply their knowledge when i asked them questions ;)

3) They made my day by showing their eagerness to learn when i was down :)

4) They mispronounced words like 'tortoise' as TORTOIS, 'orang-utan' as ORANG HUTAN and 'curry puff' as KURI PUF ..hihi

5) They always like ALWAYS praising me every single day even if i have worn the same shoes/ baju for dozens of time. :)

6) My cute litte children always wanna hold my hands when they see me walking alone :)

7) They make me reflect on my teaching and motivate me how to make my T&L more interesting

8) Everyone want to help me carrying all my things to my table (even my handbag!) so i just lenggang.haha ;p

9) They reminded me about what im supposed to do next, or bout things that i forgot (im quite forgetful u know ;p)

10) They did surprising things innocently like a task that i gave to my yr 6 students. They are supposed to create as many new words as they can from the word PERCUSSIONIST and 1 of my students write the word EROTIC. omigee~~ did he/she even know the meanings of that word?? (i_i)" hho...

11) They are not scared to approach me to ask anything that they do not understand

12) They believe everything that i told them. haha! ;P

Saturday, 19 June 2010

There will always be another mountain

Life is a climb, but the view is great.

Wednesday, 26 May 2010

Exam?

It has been a while, I know... i just can't find the mood to write :) I'm in KL while im writing this.
Im back for my convocation day which will b held this Saturday, 29th May 2010. I'm soo excited that finally i can be home, but at the same time im quite worried about my students who will be sitting for their UPPM2 this week!! Year 6 students i think they can manage.



And when i gave some homework to my Year 2 students, im glad that none of them are complaining about the amount of homework i left them with. In fact, my heart flutters when 1 of them told me this: "teacher teacher, kte rsekan, bagus jugak teacher bgi kte keje banyak2. sbb kte slalu bosan dlm kelas kalo ckgu xde nk buat ape.." hhihi :) dats my dear lovely year 2 student. The others plak semangat belek2 ketas photocopy yg i left for them cr game nk buat dulu. oh, i heart them :) :) :)



Okay, but i admit im VERY worried about my Year 5 students! hm..how to put this in words.. it seems like they are lacking interest in learning English! Before this i didnt focus much in teaching them how to answer the exam paper but i focus more on the topics they should learn and in making learning English fun to them. And they seemed to love it! I didnt have much problems back then.



But the problem occur when the students were and are gauge based on their examination results! This means i had to focus more on teaching them the basic grammar...which involves lots of drilling and writing (which the students definitely dislike of). And after weeks of teaching them, it's hurts to hear ur students said this: "A, ko paham x nk buat ni cmne? Ak satu ape pun x paham psl ni. Ape la yg teacher suh wat ni. Ak tiru ko je la ek" and this "Kite x faham pkataan ni...cmne nk tulis ayat.."... These statements are like swords slashing my heart into pieces T_T... After all this while, all what i have been teaching them, guiding them, they can said that they don't understand? it saddens me.. ;(



i know different students have their own pace to follow but it's very difficult when u don't have streaming and there's a really wide gap between the smart and low-achieved students! T_T i mean, i can't cater to all students at the same time...i need time..insyallah boleh...but it gives me pressure when the GB always expect the students to perform well...to see better results in the future...i mean, i can try, but the students do need TIME to improve... i have to start all over again from teaching them basic grammar, how can u expect them to be able to write a correct essay in just 2 months?? it's just impossible... ;( and everytime after the exam, I am the one who must see the GB explaining why the students can't perform etc2... :( PRESSURE!!!


For someone who always took a/2 days leave in a week, please note that even Rome wasn't built in a day. I did try my best to help the students, i just need u to understand that...yeah, it's always easy to speak than act right? hu..


-whateva mood-
;p

Sunday, 23 May 2010

Antara 2 cinta

Thoughtful lyric indeed =]
 
apa yang ada jarang disyukuri
apa yang tiada sering dirisaukan
nikmat yang dikecap baru kan terasa bila hilang
apa yang diburu timbul rasa jemu
bila sudah di dalam genggaman

dunia ibarat air laut
diminum hanya menambah haus
nafsu bagaikan fatamorgana
di padang pasir

panas yang membahang disangka air
dunia dan nafsu bagai bayang-bayang
dilihat ada ditangkap hilang

Tuhan.. leraikanlah dunia
yang mendiam di dalam hatiku
kerana di situ tidak ku mampu
mengumpul dua cinta
hanya cintaMu ku harap tumbuh
dibajai bangkai dunia yang kubunu..

Saturday, 15 May 2010

Untitled

it hurts to be the last one to know.

Tuesday, 30 March 2010

Kisah 1 malam

Location : Kedai Makan Sungai Ara
Perbualan:
 Makcik & Pakcik : Ooo...cikgu baru ekk...
Me : ha, A'ah..hehe..
Makcik & Pakcik: Da ade calon?
Me: (x dgr) ha..? ape?
Makcik & pakcik: da ade calon ke..?
Me: oo...haha...

Wednesday, 24 March 2010

A little something to share :)


Oh, i just couldn't agree more with these sayings!! :)

Saturday, 20 March 2010

Saye cantik.mwahhhhaaa ;p


Trime kasih fariza. Saye trime adiah awak dengan hati terbuka.haha :)


Presint 2, Putrajaya.

The Hot-Air Balloon's Festival is Finally here!! :D


Before departure:-
Mom: Eh, xkan nk pegi naek hot-air balloon pkai dress?? Pkai la sluaa...
Me: xnaik la...nk pgi tengok je...(wlaupon dlm hati mang tringin nk naik! :) )


upon arrival :)


 wah wahh...hihi



Hoho.. Walaupun hajat untuk menaiki hot-air balloon x kesampaian kerana En. Zaharul Ashriq takot gayat, jadilah sye hnye melihat2 baloons2 tersebut di awang2an...wuuu T_T...

kawaii!! ;D


kawaii ne~ ;p huh.mke plu+myk coz pnas ;p



:)


with his friends, my friends too. haha :)


nk naek belon levi's tuu.... 

wut woootttt~~~

beshnye dorg nieh


dinner bersame adek2 chomel, didie, faten, naema~ :)



juge bsame adik abg yg terchomel~ hahaha ;p


Op opss.......tu jeh..xleh ltak pixs banyak2...nk tgk lgi, kene datang sendri ke Putrajaya, Presint 2 ok! sampai Ahad ni :)
daa~
;>