Sunday 2 November 2008

thinking about d future..

the idea of not knowing what will happen next, scares me..


Bimbinglah aku dikala aku buntu ya Allah,
Petunjuk dan hidayah dari-Mu adalah segala yg aku perlukan,
Yang aku inginkan,
Janganlah Kau mengabaikan diriku ya Allah,
Meskipun aku sering lalai dalam mengingatimu ya Allah,
Maafkan aku,
Ampunkan aku ya Allah,
Aku memang manusia dan hamba yg lemah,
Aku memerlukan petunjuk dari-Mu ya Allah,
Bimbinglah aku ke jalan yg diredhai-Mu ya Allah,
Janganlah Kau abaikan diriku ya Allah,
Kau lah satu-satunya sumber kekuatanku,
Satu-satunya yg aku sentisa berharap,
Satu-satunya yg sentiasa berada disisiku di kala aku duka,
Satu-satunya tempat aku mengadu segala benda,
Tolonglah aku ya Allah,
Campakkan Nur da Hidayah-Mu ke dalam hatiku ya Allah,
Sesungguhnya dunia ini mmg penuh dgn dugaan ya Allah,
Seringkali aku tertipu dan diulit mimpi indah dunia,
Sehingga aku seringkali alpa dan terlupa,
Dari menunaikan ibadah dan berjuang di jalan-Mu ya Allah,
Maafkan aku ya Allah,
Ampunkan aku,
Aku memang hamba-Mu yg lemah..
Yg pelupa..
Bimbinglah aku ya Allah,
aku mengharapkan redha dari-Mu...


Ya Allah,
Janganlah Kau condongkan hati kami kepada kesesatan setelah Engkau berikan petunjuk kepada kami,
Dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi-Mu,
Sesungguhnya, Engkau Maha Pemberi..

(Al-Imran: 8)

No comments: